Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Statistika spolehlivosti motorů: Japonci na špici, Němci u dna
19.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zvěsti o odolnosti německé techniky dostávají podle analýzy Warranty Direct na frak. Až na jednu výjimku němečtí výrobci těžce propadli.
Zdá se, že někdo z britské pojišťovny Warranty Direct trávil mládí u obrazovek České televize, zejména pak v momentech, kdy dávali pohádku Princové jsou na draka. Přesně v duchu písně Statistika nuda je, má však cenné údaje, nám totiž Britové poslední dobou čím dál častěji nabízejí nejrůznější statistická data, která je možná dát dohromady na základě jimi obstarávaných pojistných smluv. Jen v předchozích týdnech jsme vám nabídli přehled nejspolehlivějších a také nejméně spolehlivých aut posledních 15 let, dříve došlo třeba i na nejvíce a nejméně odolná vozy proti špatným silnicím nebo vliv elektroniky na míru selhávání dnešních přibližovadel.
Zmíněná pojišťovna to sice dozajista činí za účelem vlastního zviditelnění, jen kvůli tomu ale její výstupy ignorovat nemusíme. Nevíme tedy, jestli vám podobné přehledy přijdou být zábavné, svou cenu ale skutečně mají - jde o data relativně velké instituce svého druhu, která působí na druhém největším automobilovém trhu Evropy, nám navíc svým charakterem ne až tak vzdáleném. Všemožné analýzy tak mnohdy odkrývají údaje, o kterých se příliš nemluví, nebo jsou v našich myslích zakořeněny v úplně jiném světle. A máme pocit, že poslední statistika je jednou z takových.
Warranty Direct totiž analyzovala nahlášené pojistné události mezi 50 tisíci svými klienty, kteří u ní mají sjednané pojištění proti závadám na autě, jenž zahrnuje i pohonné jednotky. Pojišťovna nehovoří o žádném konkrétním časovém ohraničení, tudíž se zřejmě týká všech vozů bez ohledu na stáří. Na druhou stranu je jasné, že podobné pojištění si asi málokdo sjedná na 15 let starý vůz, který má minimální hodnotu i jako celek. Má přitom jít o závady mechanického rázu, ne selhání elektroniky jako dříve. I to zahrnuje celkem rozličné druhy závad od prasklé klikové hřídele až třeba po porouchané vstřikovače, jde ale už od dosti nepříjemné a také adekvátně nákladné záležitosti - nejvyšší vyplacené pojistné plnění činí 12 998,46 GBP, tedy kolem 400 tisíc Kč.
Výsledkem je pořadí celkem 36 výrobců aut seřazených podle spolehlivosti jejich motorů celkem jednoduchým způsobem - dle toho, v kolika procentech případů pojištěných aut byla s vědomím pojišťovny řešena nějaká závada výše zmíněného charakteru. My si můžeme prohlédnout pouze nejlepší a nejhorší desítku (tedy 20 z 36 v pořadí, to jest většinu značek) a pohled je to v nejednom případě dosti překvapivý.
Že na špici najdeme japonské značky až tak nepřekvapí, i když míra dominance je nad očekávání velká. Tabulku absolutně ovládla Honda, u níž se porouchal motor pouze v jednom z 344 pojištěných aut, také Toyota na druhém místě je ve srovnání se zbytkem výrobců vcelku suverénní (1 ze 171 vozů). Třetí je Mercedes-Benz, který už jen těsně předčil řadu dalších výrobců. Do této chvíle nic šokujícího, Mercedes je ale jedinou německou značkou, kterou na vrcholu žebříčku najdeme, většina ostatních skončila na opačném konci.
Nejhůře z nich dopadlo Audi, které je s poruchou motoru u každého 27. vozu druhou nejneúspěšnější značkou vůbec, hůře dopadlo jen MG Rover (1 z 13, to už je skoro jistota...). Smát se ale nemůže ani BMW, které je samo 7. od konce a jeho odnož Mini 3. nejhorší, nebo Opel na 5. nejhorším místě. A dobře si nevedl ani Volkswagen na 9. příčce od konce.
To je v příkrém rozporu s tím, co se mezi lidmi traduje. Proč? Vzhledem k omezeným statistickým datům (nevíme, jaké konkrétní příčiny poslaly tu či onu značku na chvost) o tom můžeme jen spekulovat, krom obecného konstatování, že Japonci dělají motory daleko lépe lépe než většina německých značek, se nabízí dva důvody - turba a diesely. Ne, že by Japonci po této technice čas od času nesáhli, ale podívejte se třeba po nabídce některých žhavých japonských novinek, které se budou prodávat ve velkých objemech - Toyoty Auris 2013 nebo Mazdy 6 2013. Stejně tak si můžete projít co se dá pořídit do aktuální Hondy Civic a dalších populárních aut ze Země vycházejícího slunce - ano, diesely jim nejsou cizí, ale v prodejích nebudou hrát až tak významnou roli a všechny benziny jsou plněné atmosféricky.
Naopak nabídka Audi, BMW, Volkswagenu a nakonec i Opelu už něco jako atmosféricky plněný benzinový motor prakticky postrádá a naftové jednotky jsou u těchto značek daleko populárnější, zvlášť ve Velké Británii. A máme za to, že právě turba, vstřiky a další složitosti modernějších německých motorů selhávají mnohem častěji než jednoduché (pro někoho možná archaické...) konstrukce pohonných jednotek Japonců.
Na toto téma si ale můžete zaspekulovat sami, úplný přehled nejlepších i nejhorších deseti značek s dalšími údaji následuje.












Čistě optikou statistiky spolehlivosti motorů britské Warranty Direct se třeba Volkswagen Golf nebo BMW 3 nezdají být dobrou volbou
Naproti tomu Toyota Auris nebo Honda Civic by měly být sázkou na jistotu, míra poruchovosti pohonných jednotek je proti Němcům zlomková
Výrobci nejspolehlivějších motorů dle Warranty Direct
(pořadí, výrobce, míra poruchovosti v %, míra poruchovosti optikou 1 z X aut)
1. Honda - 0,29% - 1 z 344
2. Toyota - 0,58% - 1 z 171
3. Mercedes-Benz - 0,84% - 1 z 119
4. Volvo - 0,90% - 1 z 111
5. Jaguar - 0,98% - 1 z 103
6. Lexus - 0,99% - 1 z 101
7. Fiat - 1,17% -1 z 85
8. Ford - 1,25% - 1 z 80
9. Nissan - 1,32% - 1 z 76
10. Land Rover - 1,38% - 1 z 72
Výrobci nejméně spolehlivých motorů dle Warranty Direct
(pořadí, výrobce, míra poruchovosti v %, míra poruchovosti optikou 1 z X aut)
1. MG Rover - 7,88% - 1 z 13
2. Audi - 3,71% - 1 z 27
3. Mini - 2,51% - 1 z 40
4. Saab - 2,49% - 1 z 40
5. Opel/Vauxhall - 2,46% - 1 z 41
6. Peugeot - 2,26% - 1 z 44
7. BMW - 2,20% - 1 z 45
8. Renault - 2,13% - 1 z 46
9. Volkswagen - 1,91% - 1 z 52
10. Mitsubishi - 1,70% - 1 z 59
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Superpole Manzi, 20. Vostatek včera 19:28
- Superbiky v Doningtonu včera 17:22
- Fabio Di Giannantonio nejrychlejším v pátek včera 16:24
- Vietti Top, 7. Salač včera 16:17
- David Muňoz první v Moto3 včera 16:13
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 5 hodinamiHyundai zaměstnává v Evropě slušné mimoně. Tento říká, že manuály „nikdo nechce” a spalovací sporťáky jsou vedle elektromobilů „zklamání”
včeraRenault udělal z Dacie další vlastní model. Stvořil tak hezčí, výkonnější a vybavenější auto, které bude pořád levné
včeraTo už dnes ani prestižní evropské automobilky neumí nabídnout lákavé auto? Na novinkách devastují vše, včetně designu
včeraChorvatský poník pro jeden trik stanovil hromadu světových rychlostních rekordů, všechny jsou na jedno brdo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva